למה גורים לועסים דברים? - מרפאה וטרינרית אזורי חן

למה גורים לועסים דברים?


הגור אוכל לי את הבית

מאת ד"ר עדי ירון

אחת הבעיות הנפוצות ביותר שוטרינר נתקל בהן היא גור שלועס כל דבר בבית – מנעליים (לרוב של באלי שנקנו אתמול) ועד קירות (וסיידו רק לפני חודש).

האמת, שזאת בכלל לא בעיה. הגור שלכם די אינטיליגנט והוא קרא בפורום שמאוד חשוב שהוא ילעס דברים.

הלעיסה היא צורך נורמלי ובריא של הגור – לכלבים, כמו לילדים, יש שיני חלב שעם הגיל מתחלפות לשיניים קבועות. בזמן החלפת השיניים ולרוב סביב גיל 6-4 חודשים, הגור סובל מכאבי חניכיים ומכך שהשיניים הקבועות שבקעו עדיין לא "יושבות" היטב בלסת והן די משוחררות.

לעיסת חפצים היא דרך של הגור להתמודד עם הכאב וחשובה כדי לקבע את השיניים הקבועות בעצם הלסת. כן, כלבים שלא לועסים נוטים לפתח בעיות דנטליות ולסבול מאיבוד שיניים בגיל צעיר יחסית.

התנהגות הלעיסה היא כאמור נורמלית, אך העוצמה והאובססיביות שלה משתנות על פי הכלב הספציפי, הגזע והיא יכולה להחריף בעקבות חרדה (חרדת נטישה), שעמום וכדומה.

הפיתרון הוא לספק לכלב צעצועי לעיסה רבים (ובטוחים לשימוש) ולהצטייד בספריי מיוחד ( כמוbitter apple spary ) אותו ניתן לרסס על דברים שהכלב לא אמור ללעוס.

כדי לעכל על הכאב בחניכיים אפשר לתת לכלב ללעוס קוביות קרח או לשים מים בכלי קטן, להקפיא ואז לתת לו לשחק עם זה תחת השגחה.

כל השיניים מתחלפות עד גיל 7-6 חודשים (בקרוב מאמר על קביעת גיל בגורים על פי השיניים) ולאחר שהן מתקבעות במקום והחניכיים נרגעות, התנהגות הלעיסה פוחתת. לכן, רבים מהבעלים רואים שיפור במצב בגיל 12-9 חודשים וזה לא נובע מטיפול מיוחד שניתן אלא פשוט מסיום תחלופת והתבגרות השיניים.

אז אם אתם מתכוונים לעבור דירה, לעשות שיפוץ, או להחליף את כל ארון הבגדים, תשתדלו לחכות שהגור קצת יתבגר והצורך בלעיסה יפחת.

כל הזכויות שמורות, מרפאה וטרינרית אזורי חן

תפריט נגישות