נמר של נייר – או למה צריך לסרס את החתול? - מרפאה וטרינרית אזורי חן

נמר של נייר – או למה צריך לסרס את החתול?


נמר של נייר – מדוע לסרס את החתול?

מאת ד"ר עדי ירון

ונתחיל מהסוף – סירוס חתול הוא דבר חיוני!!! נדיר למצוא חתולים לא מסורסים שהגיעו לשיבה טובה. בניגוד לכלב, בהם אני ממליץ על סירוס בעיקר כדי לפתור בעיות התנהגות ופחות מסיבות רפואיות הרי שבחתולים שני ההיבטים קשורים זה לזה בטבורם.

אם נסתכל על העניין מסיבות אגואיסטיות – חתול לא מסורס יהיה תוקפני יותר, יסמן טריטוריה בבית (באמצעות שתן, לא ע"י שילוט מואר), ינסה לברוח מהבית ללא הפסק ואם הוא יוצא החוצה באופן סדיר אז גם רצוי שתפתחו חשבון פתוח אצל הוטרינר כי תגיעו אליו לעיתים תכופות (דווקא מתאים לי…).

וכל זאת למה?

חתול לא מסורס ייהפך לנמר מתוסכל. תמצית חייו תהיה להגן על הטריטוריה שלו מזכרים אחרים ולנסות להגיע לאותן חתולות רחוב מיוחמות ואטרקטיביות שאותן הוא מריח ושומע מרחוק. הוא יעשה הכל כדי להגיע אליהן ולעשות מה שהטבע אומר לו .אבל תזכרו שבחוץ זה ג'ונגל.

הוא יעבור רחובות שלמים כדי להגיע לחתולה ובדרך כמובן עולה הסיכוי לתאונות ודריסות.

כשהוא סוף סוף יגיע אליה, הוא יפגוש במקום עוד כמה "ארסים" שכונתיים שבאו בדיוק לאותה מטרה ולכן הוא יילחם על זכותו להיות אבא. רוב הסיכוי שהוא יחזור הביתה עם אחוזי נכות בגלל צליעה, שריטות, נשיכות, אבצסים ועוד דברים שיאלצו אתכם לחפש את הוטרינר הקרוב.

מעבר לנזק המיידי יש גם סיכון גבוה להידבק במחלות שונות ובעיקר "איידס של חתולים" ( FIV ). מדובר במחלה שעוברת בין חתולים בעיקר בקרבות ושריטות ולכן היא נפוצה בחתולים זכרים לא מסורסים. חתולים עם איידס נוטים לסבול מבעיות כרוניות בחלל הפה, דיכוי מח עצם ועוד. אין טיפול למחלה ורצוי לבודד את החתול כדי שלא יהווה מקור הדבקה לאחרים.

הניתוח עצמו בחתולים הוא ניתוח פשוט ביותר,לא יקר, עם מעט מאוד סיכון, ללא תפרים, ללא תופעות לוואי והתאוששות החתול מהניתוח מהירה ביותר.

לכן, אם אתם רוצים בית שלם ללא פיפי, חתול שלם ללא צלקות ושהחתול שלכם גם יגיע לגיל שבו הוא ייהנה יום אחד מההטבות שניתנות לגמלאים – רוצו לסרס אותו.

כל הזכויות שמורות, מרפאה וטרינרית אזורי חן

תפריט נגישות